Direktlänk till inlägg 13 oktober 2017

Fnatic överlever gruppspelet i LoL Worlds 2017

Av Linus Moberg - 13 oktober 2017 15:19

Idag tänkte jag snacka om världsmästerskapet som pågår i League of Legends!


Det har nog inte undgått någon att Fnatic har stått för en mirakulös återhämtning under gruppspelet i årets Worlds, är själv i chocktillstånd över att de lyckades med den prestationen.


Fnatic fick verkligen sämsta möjliga starten man kan önska sig, i början av gruppspelet så hamnade Fnatic snabbt i en situationen där man låg 0-3, tre raka förluster alltså. Långt ifrån optimalt om man vill lyckas ta sig långt i ett världsmästerskap.


Dagen deras öde skulle avgöras hände det omöjliga, man vände ett 0-3-läge till 4-4. När det verkligen gällde att briljera så steppade deras stjärnspelare upp, bland annat svenska stjärnan Rekkles stod för många bra insatser. På sista och avgörande dagen vann fnatic 4 av 5 matcher och gick därför vidare till slutspelet. Solklart en av dem sjukaste återhämtningarna  i esportens historia.


Longzhu Gaming som delade grupp med fnatic tog sig enkelt vidare till slutspelet med 6-0 i matcher. Och det här kinesiska laget som är i världens form är också det lag som sägs kunna hota världens bästa lag SK T1. De har tidigare visat att de har vad som krävs då de besegrade SKT1 tre gånger om i somras. Men det är ju en helt annan grej i ett världsmästerskap som SKT1 vunnit två senaste åren.


Är jäkligt pepp på slutspelet och nyfiken på hur det ska gå för Rekkles fnatic. Såklart vill man ju att svenska esportscenen ska blomma.


Vad tycker ni om årets Worlds? Följer ni det lika noga som en själv? Vad tror ni om fnatics chanser? Både SKT1 och Longzhu Gaming blir svåra att knäcka, vi får hålla tummarna för ett så enkelt motstånd i kvartsfinalen som möjligt.


Hörs! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Moberg - 22 september 2017 13:44


Tja bloggen!       En sak jag har lagt åtskilliga timmar att komma underfund med är det där med Sverige och dess framgång i gaming. Hur kommer det sig att det är just lilla Sverige som har producerat så framgångsrika esportare och inte våra ...

Av Linus Moberg - 5 september 2017 16:39

Tja bloggen!   Efter ett kortare uppehåll är jag nu tillbaka med ett inlägg som jag tror kan vara till stor nytta för er läsare. Idag går jag ”back to the basics” och förklarar hur du startar din karriär i esport. Vi har alla varit ny...

Av Linus Moberg - 1 augusti 2017 16:57

Tjena bloggen!   Det börjar röra på sig i csgo-scenen!     Få har väl missat den senaste bomben, Guardian och Seized har lämnat Natus Vincere. Efter halvtaskiga resultat det här året lämnar alltså Guardian och Seized Na’Vi, ganska snope...

Av Linus Moberg - 20 juli 2017 17:00

Hallå i stugan!   Ni tittar väl på den pågående csgo-turneringen PGL Major Krakow? Det gör i alla fall jag! 😊 Det svenska hoppet fnatic såg ut att ligga purt till ett tag under gruppspelet, som tur är så lyckades de till slut vända och gå...

Av Linus Moberg - 18 juli 2017 14:11

Tja bloggen!   I det här inlägget tänker jag uppmärksamma något som verkar bli allt vanligare, nämligen betting på e-sport med riktiga pengar. I min undersökning upptäckte jag att det är väldigt många spelbolag som faktiskt erbjuder odds på espor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards