Direktlänk till inlägg 20 juli 2017

YES, äntligen lite framgång för csgo-laget Fnatic

Av Linus Moberg - 20 juli 2017 17:00

Hallå i stugan!


Ni tittar väl på den pågående csgo-turneringen PGL Major Krakow? Det gör i alla fall jag! 😊 Det svenska hoppet fnatic såg ut att ligga purt till ett tag under gruppspelet, som tur är så lyckades de till slut vända och gå vidare till slutspelet, lyckan är total haha!!


Ganska fantastiskt att fnatic inte har missat ett enda major-slutspel, väldigt stabilt ”track record” måste jag säga. Precis som den senaste majorn i Atlanta i USA som anordnades av ELEAGUE så möter Flusha och hans trupp Gambit Gaming i kvartsfinalen. Och som de flesta av oss minns så blev det då en vinst för Fnatic, hoppas verkligen det går vägen även den här gången.


Nedanför hittar ni min genomgång av kvartsfinalerna, jag ser fram emot samtliga matcher, men speciellt fnatic såklart!


Fnatic mot Gambit

Det har ju gått riktigt trögt för svenska spelarna i fnatic ett tag nu, är det nu vändningen kommer? Ska de lyckas erövra csgo-scenen igen? Jag och många fler hoppas att det är nu svenska lag kan börja utmana igen som världens bästa land på csgo. Gambit är ett otroligt tufft motstånd som inte ska underskattas. Men som sagt har fnatic besegrat Gambit tidigare och i såna här viktiga matcher kan ett psykologiskt övertag vara avgörande!


Min gissning: Vinst till fnatic


Astralis mot SK Gaming

Vi får alltså se Astralis mot SK Gaming redan i en kvartsfinal, de flesta hade nog sett en drömfinal mellan dessa två lag. Men nu är det som det är, så man får vara nöjd med det man får. Det är garanterat den mest svårtippade matchen av alla kvartsfinaler. Astralis vann det senaste majormästerskapet, men det är SK som sett övermänskligt starka ut sedan dess och plockat hem flest turneringsvinster.


Min gissning: Vinst till SK Gaming


BIG mot Immortals

Jag är lika chockad som alla andra över att självaste BIG är vidare till slutspelet! Däremot är jag inte förvånad alls att Immortals är vidare, deras spelare är skickliga som bara den och deras aggressiva spelstil är väldigt underhållande. Med tanke på hur BIG har presterat blir detta en jämn uppgörelse, men i slutändan tror jag att det brasilianska laget vinner.


Min gissning: Vinst till Immortals


Virtus.pro mot North

50/50 på den här matchen, inget av lagen har imponerat fram till majorn. Virtus.pro föll mot North i gruppspelet, så ett litet övertag för danskarna där faktiskt. En kvartsfinal är en helt annan femma dock, det är hemmaplan för Virtus.pro och vi vet sedan tidigare vad de kan åstadkomma när tusentals fans hejar på dem. Tror faktiskt på att Virtus.pro kan ta hem den här matchen.


Min gissning: Virtus.pro


Det ser alltså ut att bli en helhelg med massa gaming! Bunkra upp med snacks och dricka och njut av att se fnatic gå till final (håller tummarna).


Ha det!


/Linus


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Moberg - 13 oktober 2017 15:19

Idag tänkte jag snacka om världsmästerskapet som pågår i League of Legends!   Det har nog inte undgått någon att Fnatic har stått för en mirakulös återhämtning under gruppspelet i årets Worlds, är själv i chocktillstånd över att de lyckades med d...

Av Linus Moberg - 22 september 2017 13:44


Tja bloggen!       En sak jag har lagt åtskilliga timmar att komma underfund med är det där med Sverige och dess framgång i gaming. Hur kommer det sig att det är just lilla Sverige som har producerat så framgångsrika esportare och inte våra ...

Av Linus Moberg - 5 september 2017 16:39

Tja bloggen!   Efter ett kortare uppehåll är jag nu tillbaka med ett inlägg som jag tror kan vara till stor nytta för er läsare. Idag går jag ”back to the basics” och förklarar hur du startar din karriär i esport. Vi har alla varit ny...

Av Linus Moberg - 1 augusti 2017 16:57

Tjena bloggen!   Det börjar röra på sig i csgo-scenen!     Få har väl missat den senaste bomben, Guardian och Seized har lämnat Natus Vincere. Efter halvtaskiga resultat det här året lämnar alltså Guardian och Seized Na’Vi, ganska snope...

Av Linus Moberg - 18 juli 2017 14:11

Tja bloggen!   I det här inlägget tänker jag uppmärksamma något som verkar bli allt vanligare, nämligen betting på e-sport med riktiga pengar. I min undersökning upptäckte jag att det är väldigt många spelbolag som faktiskt erbjuder odds på espor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards