Direktlänk till inlägg 1 augusti 2017

Spelarbyten och rykten i CSGO-scenen!

Av Linus Moberg - 1 augusti 2017 16:57

Tjena bloggen!


Det börjar röra på sig i csgo-scenen!  


Få har väl missat den senaste bomben, Guardian och Seized har lämnat Natus Vincere. Efter halvtaskiga resultat det här året lämnar alltså Guardian och Seized Na’Vi, ganska snopet måste jag ändå säga att det är. Båda spelarna har varit trogna klubben ett bra tag nu, placeringarna i turneringar har ändå varit okej. Kanske förväntar man sig att ett storlag som Na’Vi i alla fall ska plocka en titel då och då. Senast man vann en turnering var nästan ett år sedan när man besegrade Virtus.pro i finalen av ESL One New York 2016, då röstades s1mple fram som MVP.


Frågan många ställer sig nu är hur framtiden ser ut för de två spelarna. Ryktena säger att Guardian är på gång till det stjärnspäckade internationella laget FaZe Clan, huruvida det stämmer återstår att se! Vissa källor som brukar ha koll på läget bekräftar att han är påväg dit i alla fall, tror det kan bli riktigt bra med honom i laget istället för Allu. Vad Seized ska göra är svårt att säga, han är fortfarande ung och lär redan ha fått ett överflöd av erbjudanden. Ett annat intressant rykte är fnatic-stjärnan Olofm till FaZe Clan istället för Kioshima, kan det verkligen stämma?


Det händer även grejen på andra sidan av Atlanten, det amerikanska skandallaget iBP har fått sin ban borttagen av ESL. Det innebär att de, sedan skandalen med läggmatch kan tävla på hög nivå igen, ESL har flera turneringar året om som kan göra det värt för fd. iBP-spelarna att satsa på CSGO igen. iBP bestod tidigare av DaZeD, Swag, AZK, Skadoodle och Steel, varav alla utom Skadoodle blev avstängda. Och nu verkar det som att DaZeD, Swag och AZK återigen ska börja tävla på hög nivå, de letar just nu efter två spelare som kan fylla de sista platserna. Dessutom har de redan fått erbjudanden från olika klubbar som är redo att investera i spelarna.


E-sportnörd som man är så kommer jag självklart att följa detta till fullo. Det häftigaste ryktet för mig som svensk är Olofm till FaZe, man kan ju förstå om han vill testa något nytt efter en torr period i fnatics misslyckade reunion. En line-up med GuardiaN, rain, olofm, niko och karrigan vore ju helt galet, det har potential att bli ett lag som utmanar SK och Astralis!


Nu får det räcka för den här gången, hoppas ni älskar att läsa rykten om spelarbyten lika mycket som mig! 😊

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Moberg - 13 oktober 2017 15:19

Idag tänkte jag snacka om världsmästerskapet som pågår i League of Legends!   Det har nog inte undgått någon att Fnatic har stått för en mirakulös återhämtning under gruppspelet i årets Worlds, är själv i chocktillstånd över att de lyckades med d...

Av Linus Moberg - 22 september 2017 13:44


Tja bloggen!       En sak jag har lagt åtskilliga timmar att komma underfund med är det där med Sverige och dess framgång i gaming. Hur kommer det sig att det är just lilla Sverige som har producerat så framgångsrika esportare och inte våra ...

Av Linus Moberg - 5 september 2017 16:39

Tja bloggen!   Efter ett kortare uppehåll är jag nu tillbaka med ett inlägg som jag tror kan vara till stor nytta för er läsare. Idag går jag ”back to the basics” och förklarar hur du startar din karriär i esport. Vi har alla varit ny...

Av Linus Moberg - 20 juli 2017 17:00

Hallå i stugan!   Ni tittar väl på den pågående csgo-turneringen PGL Major Krakow? Det gör i alla fall jag! 😊 Det svenska hoppet fnatic såg ut att ligga purt till ett tag under gruppspelet, som tur är så lyckades de till slut vända och gå...

Av Linus Moberg - 18 juli 2017 14:11

Tja bloggen!   I det här inlägget tänker jag uppmärksamma något som verkar bli allt vanligare, nämligen betting på e-sport med riktiga pengar. I min undersökning upptäckte jag att det är väldigt många spelbolag som faktiskt erbjuder odds på espor...

Ovido - Quiz & Flashcards