Direktlänk till inlägg 8 juli 2017

Ny blogg med allt om mitt intresse för esport!

Av Linus Moberg - 8 juli 2017 14:40

Tjo allihopa! 


Linus här! Som namnet på min blogg kanske avslöjar så är jag ett stort fan av esport. Även om det är på hobbynivå så är det fortfarande en stor del av mitt liv, jag älskar gaming helt enkelt. Jag har alltid, vad jag kan minnas, gillat att spela multiplayer, dvs med eller mot andra riktiga spelare. Det är farten, det tävlingsinriktade som lockar, den sociala delen är också ett plus så klart, det har blivit många nya sköna människor man lärt känna genom åren. Vissa har man till och med träffat irl på diverse events: Dreamhack har man ju besökt ett antal gånger. Många minnen för livet har skapats, DH är en fantastisk fest för likasinnade. Och nu för tiden hålls det ju även stora tävlingar i samband med dreamhack i diverse spel med feta prispotter. På tal om stora turneringar/tävlingar, det är något som är fantastiskt att se, att det blivit så pass populärt, stora evenemang fyller stora sportarenor och ännu fler tittar på nätet!


Nu kanske det är läge att tala om exakt vilka spel jag föredrar? Det går faktiskt i vågor, även om jag spelar det mesta så blir det perioder då jag främst nöter ett enda spel, för att sedan tröttna och istället spela något annat. Just nu blir det en del League of Legends, som ju är ett av de större esportspelen med flest aktiva spelare. När jag inte spelar LoL hoppar jag gärna över till spel som CSGO, Overwatch, Dota 2 osv! Ett annat nytt spel, som har potential som esport är player unknown battlegrounds (pubg), dessutom har det faktiskt anordnats några turneringar i spelet redan. Det är ett jäkla kul spel med en otrolig hype och har klättrat upp till ett av de mer populära spelen på Twitch bland annat. Så det var lite om mina spelvanor, självklart liras det även en del storybaserade spel, The Witcher 3 är ett fantatiskt actionrollspel som jag kan rekommendera att pröva, kostar endast 30 euro på Steam just nu, som motsvarar ungefär 300 svenska kronor.


Så vad är då syftet med den här bloggen? Det är väl främst för att dela med mig av mina tankar och åsikter kring just esport i allmänhet. Det kommer säkerligen bli en del tips på nya spel eller kringutrustning, hjälpsamma guider och recensioner med mera. Alltså information som på något sätt kan komma till användning för eventuella besökare. Tanken är att det ska vara fokus på esport, jag tycker det finns tillräckligt med "vardagsbloggar" där ute, så kanske kan min blogg nå en specifik publik som delar mitt intresse. Känner ni att något fattas så är ni självklart välkomna att kommentera inläggen, kanske nåt spel som jag missat att tipsa om, eller om du själv har någon blogg eller guide som du vill att jag nämner? 


Nu har jag nog skrivit tillräckligt för den här gången, men mer inlägg ska det definitivt bli. Det blir en fortsatt lat lördag för min del med lite kvällslir av PUBG. Until next time!

Hoppas läsningen kan vara av nytta för någon!


/Linus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Moberg - 13 oktober 2017 15:19

Idag tänkte jag snacka om världsmästerskapet som pågår i League of Legends!   Det har nog inte undgått någon att Fnatic har stått för en mirakulös återhämtning under gruppspelet i årets Worlds, är själv i chocktillstånd över att de lyckades med d...

Av Linus Moberg - 22 september 2017 13:44


Tja bloggen!       En sak jag har lagt åtskilliga timmar att komma underfund med är det där med Sverige och dess framgång i gaming. Hur kommer det sig att det är just lilla Sverige som har producerat så framgångsrika esportare och inte våra ...

Av Linus Moberg - 5 september 2017 16:39

Tja bloggen!   Efter ett kortare uppehåll är jag nu tillbaka med ett inlägg som jag tror kan vara till stor nytta för er läsare. Idag går jag ”back to the basics” och förklarar hur du startar din karriär i esport. Vi har alla varit ny...

Av Linus Moberg - 1 augusti 2017 16:57

Tjena bloggen!   Det börjar röra på sig i csgo-scenen!     Få har väl missat den senaste bomben, Guardian och Seized har lämnat Natus Vincere. Efter halvtaskiga resultat det här året lämnar alltså Guardian och Seized Na’Vi, ganska snope...

Av Linus Moberg - 20 juli 2017 17:00

Hallå i stugan!   Ni tittar väl på den pågående csgo-turneringen PGL Major Krakow? Det gör i alla fall jag! 😊 Det svenska hoppet fnatic såg ut att ligga purt till ett tag under gruppspelet, som tur är så lyckades de till slut vända och gå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards