Direktlänk till inlägg 13 juli 2017

Här är 5 kommande spel jag ser fram emot

Av Linus Moberg - 13 juli 2017 16:38

Hallå där!


Tog längre tid än väntat att få upp ett nytt inlägg, skyller på att jag har haft fullt upp med annat. Men nu har jag i alla fall äntligen tagit tag i saken, bättre sent än aldrig som man brukar säga. Gårdagen spenderades framför datorn, dreglandes inför alla grymma pc-släpp till hösten. I höstrusk är det himla mysigt att sätta sig ned och uppleva fantastiska nya spel. Nedan har jag sammanställt en lista med fem titlar som jag verkligen ser fram emot. Jag bifogar en trailer för varje titel så ni får en uppfattning om vad det rör sig om för spel.


Destiny 2

Den hyllade Sci-Fi/Action-shootern Destiny ska få en uppföljare, ja det är faktiskt sant! Det preliminära datumet är satt till 8 september, för de som förhandsbokat spelet så kommer en beta att finnas tillgänglig 18 juli för ps4-användare och 19 juli för de som kör på xbox. PC-användare, som jag själv, verkar tyvärr få vänta lite längre, sent i augusti sägs det att pc-betan släpps. Hur som helst så är jag taggad på att få lira Destiny 2, kan lova er att det blir många speltimmar i höst!




Star Wars Battlefront 2

Som den Star Wars-nörd man är så gejmades det självklart massor av Star Wars Battlefront för några år sedan. Och nu är det alltså klart att en efterlängtad uppföljare blir verklighet, den otålige får tråkigt nog vänta ett tag dock, den 17 november är det sagt att spelet är redo för release. För de som inte orkar vänta till den 17 november för att testa spelet så kommer en beta att sätta igång redan den 6 oktober som varar till den 9 oktober.




Wolfenstein 2: The New Colossus

De som har varit med länge i spelvärlden minns nog det allra första Wolfenstein-spelet som släpptes redan 1981 under titeln ”Castle Wolfenstein”. Men det var ”Wolfenstein 3D” som var det första spelet i serien som introducerades som ett fps-lir. Så det finns en väldigt lång historia bakom spelet som är fascinerande i sig. Och nu är det alltså dags för ännu ett Wolfenstein-spel att släppas, denna gång under namnet ” Wolfenstein 2: The New Colossus

” som är en uppföljare till ”Wolfenstein: The New Order”.




The Evil Within 2

The Evil Within som är utvecklat av Shinji Mikami (skaparen av klassikern Resident Evil) har bjudit på många skrik och kalla kårar. Och nu är det dags att dras in i en kaotisk mardrömsvärld ännu en gång. Uppföljaren utspelar sig tre år efter det första spelet och det är fortfarande Sebastian som är huvudkaraktären. Trailern ser minst sagt lovande ut och jag kan knappt vänta tills jag får lira The Evil Within 2 som släpps i oktober.




Beyond Good and Evil 2

Längst ner på listan hittar vi Beyond Good and Evil 2 som jag inte känner lika stor hype inför som med övriga spel. Det första spelet släpptes 2003, så det har minsann varit en lång väntan. När uppföljaren släpps är det ingen som vet än, väntan kan alltså bli rätt långt om vi fans har otur. Som tur är kan man underhålla sig själv med övriga nämnda spel så länge.

 


Som ni ser så är det mest uppföljare, kanske lite tråkigt kan tyckas. Antar att det är lättare för spelutvecklare att bygga vidare på ett framgångsrikt koncept än att skapa något helt nytt. Vill ni hitta spelen till schysta priser kan jag tipsa om http://cdon.se/ som har sommarrea just nu. Har ni tips på nya spel får ni gärna droppa dem i kommentarsfältet!


På återseende! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Moberg - 13 oktober 2017 15:19

Idag tänkte jag snacka om världsmästerskapet som pågår i League of Legends!   Det har nog inte undgått någon att Fnatic har stått för en mirakulös återhämtning under gruppspelet i årets Worlds, är själv i chocktillstånd över att de lyckades med d...

Av Linus Moberg - 22 september 2017 13:44


Tja bloggen!       En sak jag har lagt åtskilliga timmar att komma underfund med är det där med Sverige och dess framgång i gaming. Hur kommer det sig att det är just lilla Sverige som har producerat så framgångsrika esportare och inte våra ...

Av Linus Moberg - 5 september 2017 16:39

Tja bloggen!   Efter ett kortare uppehåll är jag nu tillbaka med ett inlägg som jag tror kan vara till stor nytta för er läsare. Idag går jag ”back to the basics” och förklarar hur du startar din karriär i esport. Vi har alla varit ny...

Av Linus Moberg - 1 augusti 2017 16:57

Tjena bloggen!   Det börjar röra på sig i csgo-scenen!     Få har väl missat den senaste bomben, Guardian och Seized har lämnat Natus Vincere. Efter halvtaskiga resultat det här året lämnar alltså Guardian och Seized Na’Vi, ganska snope...

Av Linus Moberg - 20 juli 2017 17:00

Hallå i stugan!   Ni tittar väl på den pågående csgo-turneringen PGL Major Krakow? Det gör i alla fall jag! 😊 Det svenska hoppet fnatic såg ut att ligga purt till ett tag under gruppspelet, som tur är så lyckades de till slut vända och gå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards